Фотозвіти про VJ-мандри

Аватар користувача
-=VJ=-
Майор
Майор
Повідомлень: 521
З нами з: 23 листопада 2008, 18:37
Автомобиль: Toledo Superwagen 2008
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення -=VJ=- »

Сильно не бийте, коли щось не так - кажіть, я виправлюсь :)

Перша поїздка на машині виключно з метою ознайомлення з цікавими місцями була по маршруту "Руде Село (залишки палацу Браніцьких) - село Зрайки (водяний млин 1878 року) - село Городище-Пустоварівське (два водяних млина кінця XIX ст.) (картинки можна натискати - вони збільшаться :) )

Рештки палацу Браніцьких в Рудому селі

ЗображенняЗображенняЗображенняЗображенняЗображення

Ми ще застали його залишки - це те, що вціліло після пожежі 1994 року. Гадаю такими темпами за три-чотири роки від нього не лишиться і цеглини. А от льох в кращому стані.

ЗображенняЗображення

Залишки водяного млина в селі Зрайки - судячи з кількості відходів людської життєдіяльності, рясно посипаних туалетним папером, які видно з дверей, нині використовується в якості постійного туалету для когось з жителів сусідніх будинків.

ЗображенняЗображенняЗображенняЗображенняЗображення

Комплекс водяних млинів в селі Городище-Пустоварівське - один млин наполовину зруйнований, наполовину переобладнаний під житловий будинок, інший працює в будні за призначенням, щоправда вже не за допомогою води.

ЗображенняЗображенняЗображенняЗображенняЗображення
Аватар користувача
Dee
Почетный маляр
Почетный маляр
Повідомлень: 966
З нами з: 18 вересня 2006, 10:01
Автомобиль: Cordoba 2.0
Звідки: Kyiv, Ukraine
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення Dee »

:good: :good:
Аватар користувача
-=VJ=-
Майор
Майор
Повідомлень: 521
З нами з: 23 листопада 2008, 18:37
Автомобиль: Toledo Superwagen 2008
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення -=VJ=- »

Dee писав::good: :good:
:hi: :-D

Раз бити не збираються - продовжу :)

Частина друга - "Не мала баба клопоту - купила собі страуса".

За два дні ми проїхали ось таким колом по півдню Київської області, трішки заїхавши в сусідню Черкаську.

Зображення

Перший день весь пішов на млини Київської області, другий розпочався з того місця, де закінчився перший - з села Синява. Млин з нього я вже викладав, але "це ще не все" Якщо проїхати його головною і довжелезною вулицею (я пам"ятаю лише 255 номер будинку, далі просто перестав на них дивитись), то майже відразу за дорожнім знаком, який повідомляє про закінчення села, знаходиться два цікавих об"єкти - ліворуч і праворуч від дороги. Одесную здіймається так звана Божа (Божева) гора. Вона відома тим, що за переказами саме на ній стояли хрести, на яких король готів Вінітар розіп'яв нескореного верховного вождя наших предків антів Божа (Буса, Боза, Бооза і багато інших варіантів), його синів та ще вісімдесят чоловік, які являли собою правлячу вершину племінного союзу, котрий в результаті цього винищення знаті розпався на кількадесят років. Нащадки ж влаштували на горі пам'ятник, до якого тепер приїздять молодята з усіх навколишніх сіл - як в Києві до парку Слави. Зокрема ми якраз приїхали туди з одним з весіль.

Зображення

Ми були не весіллям, тому вшанували пам'ять славних предків без квітів.

Ліворуч же знаходиться одна з двох відомих мені українських ферм з розведення страусів. На відміну від прославленої Ясногородки ця менша, скромніша і відомостей про неї в інтернеті практично нема. Керує там приємна, щоправда помітно втомлена нескінченним повторенням одного і того ж відвідувачам, жіночка, котра за 5 гривень з особи проведе міні-екскурсію своїм зоопарком, в числі якого перепели, пухові кури, які взагалі не дають пера, цесарки, фазани, м'ясні голуби і "мандаринки" зі звичними для української садиби павлінами. Колись, схоже, був щонайменше один баран і, мабуть, садять картоплю - бо періодично знаходять різні речі штибу німецьких та радянських касок

Зображення Зображення Зображення Зображення Зображення

На задньому дворі розкошують двоє родичів кращого друга Джорджа Клуні, у якого, до речі, сьогодні день народження - в'єтнамські свині. Вони такі чудові, що чоловіча половина нашої міні-групи була просто в захваті - поки дівчатка вивчали баранців, до яких ми навіть не дійшли, сильна частина чухала їх за вухом. Хто не знає - якщо правильно почухати свиню за вухом - вона падає на бік. Після цього можна правильно почухати черевце, и тоді вона може навіть спробувати лягти на спину, але до цього у мене руки не дотяглися - вийшло лише двічі покласти на бік

Зображення

і, звісно, оскільки це все ж "страусяча" ферма - там є багато-багато страусів, про яких ми тепер теж багато знаємо Серед них були "дівчатка" з кокетливим поглядом і "хлопчики", які робили погрозливий вигляд, оскільки в цю пору року, як пояснила господарка, вони стають дуже нервові. Втім, якщо протягнути їм трави, то нормально їдять з рук і ті, і інші - при цьому треба берегти пальці від цієї "хліборізки" в кількадесят сантиметрів величиною, яка захлопується зі звуком вовчого капкану З вдячності за траву "дівчатка" нам навіть потанцювали. Оце стегно, яке видно на світлині - це і є все м'ясо, яке дає страус. Оскільки кіля, який потрібен літаючим птахам, страус не має, то страусячого філе ви ніде не дістанете. До речі, пера у них просто неймовірні - з одного боку наче й перо, але за всіма властивостями, включно з "на доторк" більше схожі на вовну. Пера можна придбати у господарки - від 1 до 35 гривень за штуку в залежності від розміру і ступеню крутості. Взагалі страус - практично безвідходна пташина: перо - на продаж, шкіру - на вичинку і на туфлі Януковичу. Ми цю шкіру, вичинену і пофарбовану, мацали - схожа на телячу, тільки з дірочками. Яйця - і так зрозуміло, навіть шкаралупки від яєць можна придбати в якості сувеніра - від 1 до 5 гривень. Саме яйце досить таки важкеньке - а шкаралупа товщиною, на око, міліметри зо два, розбивати, мабуть, можна лише молотком.

Зображення Зображення Зображення Зображення Зображення

Охороняє все це господарство страшний звір Барбос

Зображення
Аватар користувача
Dee
Почетный маляр
Почетный маляр
Повідомлень: 966
З нами з: 18 вересня 2006, 10:01
Автомобиль: Cordoba 2.0
Звідки: Kyiv, Ukraine
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення Dee »

:good: так-так, і там я теж був :)
Аватар користувача
-=VJ=-
Майор
Майор
Повідомлень: 521
З нами з: 23 листопада 2008, 18:37
Автомобиль: Toledo Superwagen 2008
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення -=VJ=- »

Нарешті - остання мандрівка вибралася з архіву.

Зображення

Маршрут: Біла Церква (забрати компанію для поїздки) - Корсунь-Шевченківський - Буда - Суботів - Чигирин - Черкаси - Київ (через міст у Черкасах та знову ж таки Переяслав).

Із задоволенням спостерігаю, що я все більше і більше годин можу витримати за кермом. Хоча після вісімнадцяти годин поїздки заснути не міг годину - заплющуєш очі, а на тебе несуться машини і постійно якісь аварії ввижаються.

Перша зупинка - Корсунь (не знаю, як на мене оці приліплені другі назви, що до Корсуня, що до Переяслава - це велика дурниця). Попри заснування майже одночасно з БЦ тим таки Ярославом Мудрим, в Корсуні зараз вдесятеро менше населення. Саме місто більше за все схоже на маленький такий райцентрик. Перше, що нас в ньому цікавило - розетка, бо ми примудрилися виїхати з повністю розрядженим фотоапаратом. Знайшли там собі піцерію, заразом і поснідали, і підзарядились. В місті єдина цікавинка - садиба Лопухіних (це якщо не рахувати пам'ятник Русичу). Вхід до парку безкоштовний, що просто пояснюється - він майже непомітно переходить в ліс, який не має кордонів, тож ззаду зайти може все одно хто завгодно. Ми вирішили пройтися трохи тим лісом, але кінця так і не знайшли. Сам парк напрочуд чистенький, як для безкоштовного, хоча одній зі скульптур руку якесь падло вже примудрилося відірвати. Практично біля входу в парку маленька виставка військової техніки - нагадування про відому Корсунь-Шевченківську битву, яка точилася тут майже місяць. В самій садибі розмістили музей цієї битви, але нас останнім часом щось по музеях не тягне ходити - та й дивно, мабуть, виглядає музей війни в інтер'єрах палацу. Краще б художній зробили. Зате завдяки чудовій сонячній погоді випала нагода перевірити свіженький поляризаційний фільтр для камери - порівняння можна зробити на останніх двох світлинках.

Зображення Зображення Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення Зображення Зображення

Наступний пункт - Буда, місце розташування славнозвісного тисячолітного дуба Максима Залізняка, відома ще й тим, що розташовується в не менш відомому Холодному Яру. "Холодний Яр" - то таке місце, де люди взагалі рідко коли нормально сприймали владу, починаючи від Холодноярської Січі гайдамаків, через Холодноярську республіку Василя Чучупаки і аж до часів однойменної дивізії УПА Василя Кука. Ми трохи походили тими лісами - попри сучасну цивілізацію і роки, які пройшли з того часу, там і досі можна спокійно заховати кількатисячну армію так, що дідька лисого знайдеш.

Сам же дуб, звісно, вражає - щоб його охопити треба щонайменше чоловік з десять дорослих. І саме найцікавіше - якийсь дивний спокій в цьому місці, наче час тут зупинився. Навіть деренчливі шкільні екскурсії тут затихають, а їхній шум губиться десь в пітьмі століть, які пролетіли через це місце.

Зображення

Пам"ятник на місці, де колись стояв дзвін, яким скликались тутешні мешканці - від гайдамак до УПА - на важливі рішення та в разі небезпеки.

Зображення

Відомі "три криниці" Богдана Хмельницького в селі Суботів - воду пив, ще живий, тож можна спокійно вживати :) За часів СРСР їх не могли не приплести до великодержавної ідеї, тож тут і досі стоїть табличка про те, що Богдан Хмельницький, нібито, наказав викопати їх на символ дружби трьох народів - росіян, українців та білорусів - які боролися з поляками. Насправді, звісно ж, це велика дурня, оскільки проти поляків воювали тоді одні українці, росіяни спокійно за цим спостерігали, очікуючи, коли можна буде вирвати свій шматок, про білорусів взагалі краще промовчати. А криниці - спочатку їх було дві, але на велике військо не вистачало, тож Хмельницький просто наказав викопати ще й третю.

Зображення

Повертаючись від кринись на зупинці замість одного нашого "Сеата" ми знайшли п'ять - то, виявляється, наші шляхи перехрестились з поїздкою клубу "Сеат". Ми пораділи видовищу, пофотографували, і поїхали далі, вирішивши не заважати людям відпочивати своєю присутністю :)

Власне сам Чигирин: над усім містом височіє Богданова гора, де в кращих традиціях комуністичної пропаганди побудовано пам'ятник - майже точна копія Леніна, який стояв на майдані Незалежності, ще коли він був площею Жовтневої революції. Поруч - абсолютно бездарний "псевдомакет" фортеці, який до того ж вже тріщить і сповзає помалу з гори, відразу видно, що будувалося аби лиш "освоїти" державні кошти. Але краєвиди чудові: відразу видно - місце таке, що не побудувати на ньому в ті часи фортецю - це треба бути повним дурнем.

Зображення Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення Зображення

В центр області - місто Черкаси - ми потрапили вже пізно увечері, сутеніло і насувалася ніч, тому ані Палацу одружень, ані колишнього готелю "Слов'янський" ми так і не побачили: зняли ще трохи грошей, повечеряли і відправилися до Кременчуського моря. Прямо біля нього стоїть на велетенському пагорбі пам'ятник - але ми були такі стомлені, що нахабства штурмувати ту гору вистачило лише у половини команди. Зате пейзаж звідти - просто захоплюючий. Саме ж місто дивує своїм плануванням - схоже на Мангеттен: одні прямокутники і квадрати, дві чи три абсолютно паралельні головні вулиці і купа дрібніших, які перехрещуються з ними під прямими кутами. Відразу видно, що колись місто було ледь не курортне, але потім важка промисловість і забруднений Дніпро зробили своє. Втім, як казали знайомі, зараз все починає відроджуватися, оскільки промисловість "загнулася". Тож половина пляжів там тепер - за гратами приватних санаторіїв.

Зображення Зображення Зображення Зображення

Ну і звісно ж не можна оминути згадкою ще одну "пам'ятку" Черкас - знаменитий міст через Дніпро. Власне мосту там десь з кілометр, після чого йде десятикілометрова дамба, на якій навіть розташований малесенький населений пункт з кількох хаток. Але цей кілометр - це щось з чимось. Більше ніде, ані в Києві, ані в області, ані в самому глухому селі я не бачив такої дороги - проповзати його довелось на першій швидкості, бо рівного місця там нема навіть квадратного метру, одні ями глибиною до десяти сантиметрів. Тож не дивно, що через три дні після того, як ми його проїхали, міст закрили на ремонт на невідомий термін.
Аватар користувача
bvp2307
Полковник
Полковник
Повідомлень: 1142
З нами з: 16 листопада 2008, 11:41
Автомобиль: Toledo 2.0 FSI
Звідки: Черкассы

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення bvp2307 »

Привет ! :drinks:
Это мы были в Субботове, Чигирине, а потом и в Черкассах я тебя видел в районе Холма Славы :infant:
Аватар користувача
-=VJ=-
Майор
Майор
Повідомлень: 521
З нами з: 23 листопада 2008, 18:37
Автомобиль: Toledo Superwagen 2008
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення -=VJ=- »

bvp2307 писав:Привет ! :drinks:
Это мы были в Субботове, Чигирине, а потом и в Черкассах я тебя видел в районе Холма Славы :infant:
Привет-привет :) Было дело :) А мы еще удивились, что за толпа народу спускается к воде. А потом увидели пять сеатов вместо одного - и все поняли :-D
Аватар користувача
bvp2307
Полковник
Полковник
Повідомлень: 1142
З нами з: 16 листопада 2008, 11:41
Автомобиль: Toledo 2.0 FSI
Звідки: Черкассы

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення bvp2307 »

надо было нас тормознуть , у нас же кепки SEAT были :hi:

p.s. Саша еще и визитку тебе оставил :-D
Аватар користувача
-=VJ=-
Майор
Майор
Повідомлень: 521
З нами з: 23 листопада 2008, 18:37
Автомобиль: Toledo Superwagen 2008
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення -=VJ=- »

bvp2307 писав:надо было нас тормознуть , у нас же кепки SEAT были :hi:
Саша еще и визитку тебе оставил :-D
Кепки не заметили - как-то не присматривались. А визитку нашли - да :) Но решили уже не мешать гулять сложившейся компании своими незнакомыми фэйсами :)
Аватар користувача
AleXXX DSG
Полковник
Полковник
Повідомлень: 1309
З нами з: 07 квітня 2009, 22:42
Автомобиль: Altea XL 2.0 TDI DSG
Звідки: Черкассы, тел. 093-913-24-11 - Александр, E-mail: ranok33@rambler.ru, www.seat.ua
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення AleXXX DSG »

Кепки не заметили - как-то не присматривались. А визитку нашли - да :) Но решили уже не мешать гулять сложившейся компании своими незнакомыми фэйсами :)[/quote

В следующий раз мешайте, мы будем только рады! :friends:
[b]AleXXX DSG[/b]
[color=#4000BF]ranok33@rambler.ru[/color]

[img]http://forum-lines.ru/rez/ab58371.gif[/img]
Аватар користувача
AleXXX DSG
Полковник
Полковник
Повідомлень: 1309
З нами з: 07 квітня 2009, 22:42
Автомобиль: Altea XL 2.0 TDI DSG
Звідки: Черкассы, тел. 093-913-24-11 - Александр, E-mail: ranok33@rambler.ru, www.seat.ua
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення AleXXX DSG »

Вы молодцы, оличное у вас путешествие было!!! :good:
[b]AleXXX DSG[/b]
[color=#4000BF]ranok33@rambler.ru[/color]

[img]http://forum-lines.ru/rez/ab58371.gif[/img]
Аватар користувача
-=VJ=-
Майор
Майор
Повідомлень: 521
З нами з: 23 листопада 2008, 18:37
Автомобиль: Toledo Superwagen 2008
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення -=VJ=- »

Чергова мандрівка,
Маршрут: Київ - Андрушівка - Бердичів - Турчинівка - Хмільник - Меджибіж - Кам'янець-Подільський - Хотин - Кривче - Скала-Подільська - Київ.

Зображення

Давно запланована поїздка розпочалася з думки про те, що потрібно дещо прикупити для мандрів. Перше - інвертор, оскільки з собою купа техніки і на всю перехідників для автомережі не накупишся. Друге - GPS. В якості першого був обраний Astra KV-150W, в якості другого - Garmin nuvi 200 Black. Так вони у нас обидва поки що і лишились - один цілком пристойно заряджав ноут, другий - так само гарно вказував дорогу. З недоліків можна відзначити хіба що дуже малу кількість об"єктів, відсутність українського озвучування і деякі помилки карти: зокрема в одному місці навігатор нас повів абсолютно неоптимальним маршрутом, в іншому - під знак заборони руху, а в третьому вирішив, що ми в чистому полі. Але це було кілька несуттєвих дрібничок, хоча в другому випадку я ледь не в'їхав в "жигулі" в Бердичеві, оскільки "цеглина" висіла до мене боком, та ще й захована за гілляками дерев.

Третім пунктом був інтернет, який вельми потрібен у великих подорожах. Було сподівання на щось CDMA-йне, але виявилось, що покриття у нього не дотягує до наших запитів навіть у МТС-Коннект. Залишився лише GPRS, але спеціальні модеми для нього виявилися лише в центральному офісі, а моя мобілка до ноута не підключається - от таким я старим апаратом користуюся, як виявилося. Це буде наступний плановий апгрейд, але з інтернетом наразі нічого не вийшло, зрештою і так обійшлися поки що.

Першим пунктом нашої програми, як видно з карти, була Андрушівка, а саме - розташований в ній палац цукрозаводчиків-олігархів Терещенків. Окрім палацу вони багато чого зробили, зокрема відкривали і навчальні заклади, тож не дивно, що долею судилося в їхньому палаці розташуватись першій (може і єдиній?) Андрусівській школі - і це, до речі, не останній такий випадок. Парк довкола, звісно, досить занехаяний, на колишньому місці для прогулянок тепер стадіон, але присутність "мешканців" дозволила палацу зберегтися. Щоправда невідомо, чи надовго - коли ми були там, в ньому було видно сліди досить варварської заміни старих дерев"яних вікон на нові пластикові - добре, що хоч ламіновані під дерево. А ще палац слугує місцевим "обеліском слави" - до нього ходять молодята. Одну з таких пар ми бачили - але якось у них все було дуже сумно, та й супроводжувала їх лише подружка з фотоапаратом.

Зображення Зображення

Наступний пункт - неоготичний палац в селі Червоне. Відшуковується досить важко, оскільки з дороги повністю закритий деревами, але якщо знати, що там зараз монастир - то вказівник важко пропустити. На жаль, хоч палац і досить в гарному стані - принаймні не являє собою купу цегли - але в ньому теж замінили вікна, причому ще більш варварськи - на звичайний білий пластик. Виглядає відповідно. Більш-менш заселеними виглядають лише перші два поверхи, все вище - руйнується далі. Ворота забору довкола палацу закриті на великі замки.

Зображення Зображення Зображення

Бердичів, костел та монастир кармелітів - в стіні, кажуть, десь досі є російські чавунні ядра, що застрягли там під час обстрілу стін монастиря генералом Крєчєтніковим.

Зображення

Ще один палац Терещенків, цього разу в селі Турчинівка - і ще один навчальний заклад, цього разу ПТУ. Щоправда з цим палацом нічого сильно поганого не робили, просто намагаються підтримувати в пристойному стані. Шкода лише, що флігель, який знаходиться трохи далі, занедбаний і скоро зруйнується зовсім.

Зображення Зображення Зображення Зображення

Далі ми втнули дурницю - вирішили, що розумніші за GPS. Правду кажучи він сам до цього призвів, бо на Петрівці в Києві обрав для розвороту абсолютно дурний маршрут - але ми мали б зрозуміти, що сільська місцевість Житомирської області і Київ - дві великі різниці. Побачивши тонесеньку доріжку в атласі ми вирішили ризикнути і поїхали короткою дорогою. Спочатку ми заїхали до села Малі Коровинці, де нас прямо під таким промовистим знаком зустріла череда, яку гнали додому. І в Малих Коровинцях, і у Великих дорога однакова - побита часом та колесами бруківка, яку, мабуть, клали теж ще за Терещенків. Як наш сеатик пробрався без пригод - ніхто не знає, але зрештою ми заїхали в дивний населений пункт Вакулинці - копія білоцерківського Гайка. Звичайне військове містечко - з брамою, танком і двоповерховими гуртожитками для офіцерів, повсюду навіть залишились знаки міністерства оборони, але вже ніхто нічого не питає - їдь, куди душа бажає. Ми й поїхали - аби через кілька кілометрів бетонною дорогою, прокладеною лісом, упертись лобом в ворота з тризубом, за якими розташовувались ще якісь державні володіння. Ані собаки, ані сторожа не збирались нас зустрічати миром - тому довелося нам їхати назад, знову через бруківку обох Коровинців на трасу до Хмільника. Дістались ми туди з такими пригодами дуже пізно увечері - десь близько одинадцятої години. Єдиний готель, який нам вказали продавці в цілодобовому кіоску, відмовився виявляти хоч якусь гостинність - сонне диво, яке вичовгало на дзвоник, невдоволено пробурчало, що місць нема, і запропонувало дати координати якоїсь тітки,яка здає квартири.

Треба сказати, що Хмільник - відоме радоновими водами містечко, і там справді велика купа відпочиваючих, а саме місто на третину складається з санаторіїв, чи не найбільші з яких належать знову ж таки міністерству оборони. Ми на такий варіант вирішили не приставати, тому просто виїхали за шість кілометрів від негостинного курортного Хмільника, з'їхали трохи в глиб лісу з дороги і заснули просто в машині - давно вже мріяли випробувати її з цього боку. З нього машина теж показала себе на відмінно - складених сидінь хоч у варіанті "задні сидіння - багажник", хоч у варіанті "передні сидіння" спокійно вміщав дружину та більш-менш комфортно - мене, особливо в моїй улюбленій позі "на пузі". Але кілька висновків ми для себе таки зробили - по-перше для спання в машині краще придбати надувний матрац розміром на салон, бо лежати в одному положенні не надто зручно, а сильно там не покрутишся, все ж не Лендкрузер, по-друге - треба таки купувати намет. Хоча тоді душа буде неспокійна за автомобіль - так хоч він нікуди не дінеться, коли господарі сплять всередині. Але все одно - виспались чудово, ще й як в подарунок природа подарувала нічний дощ, який люротів по даху машини, прокинулись під спів пташок та дзвін пляшок, які хтось порозвішував на дереві біля дороги. Оце так пройшла перша доба мандрівки.
Аватар користувача
bvp2307
Полковник
Полковник
Повідомлень: 1142
З нами з: 16 листопада 2008, 11:41
Автомобиль: Toledo 2.0 FSI
Звідки: Черкассы

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення bvp2307 »

:good:
пиши еще
Аватар користувача
-=VJ=-
Майор
Майор
Повідомлень: 521
З нами з: 23 листопада 2008, 18:37
Автомобиль: Toledo Superwagen 2008
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення -=VJ=- »

bvp2307 писав::good:
пиши еще
Добре, продовжую :)

Прокинувшись під спів пташок ми зробили необхідні ранкові процедури і поїхали назад до курортного, але негостинного Хмільника. Оскільки це була сьома година ранку і жодна кав'ярня не була відчинена - довелося снідати харчами з місцевого магазину мережі "Сільпо", бо їсти дуже вже хотілося - останній раз ми обідали в Бердичеві, про що я, до речі, забув згадати. Заїхавши в Бердичів практично одразу ми натрапили на піцерію "Престиж", перебування в якій переконало нас, що подальша поїздка буде надзвичайно вдалою з таким початком - бо попоїсти ми таки любимо. Піцерія затишна, відвідувачів мало і вони тихо сидять собі по своїх куточках. Головна окраса і "фішка" закладу - настінний музичний автомат, де за гривню можна замовити пісню. Він навіть кліпи програвав. Поки чекали їжі - потішили собі душу "Плачем Єремії", привчаючи місцеву публіку до українських пісень. До речі - вибір їх в ньому був чималенький, що наводить на думку про українське походження цієї штуковини. Шкода лише, що за фотоапаратом до машини повертатися було ліньки. Годували чудовим курячим супом з домашньою локшиною, відбивною з молодою картоплею і філіжанкою еспресо на десерт. Нам сподобалося - можу рекомендувати, якщо комусь треба буде поїсти в тих краях. А от в Хмільнику ми так нічого і не відвідали, окрім супермаркету.

Зображення Зображення

В Хмільнику розташований палац графа Ксідо, побудований на початку минулого століття - цікава суміш стилів: з одного боку практично замкові стіни, муровані з каменю, з кількома відповідними межами, з іншого - класичний палац з колонадою при вході. Практично після завершення будівництва будівлю було конфісковано комуністичною владою, яка влаштувала в ній спочатку навчальний заклад, потім відділення НКВС, потім готель, який там, по факту, знаходиться і зараз. Але палац в такому комунально-паскудному стані, що навіть готель там вже зачинено, оскільки жити в ньому практично неможливо. В результаті саму будівлю тепер треба дуже довго шукати - хоч вона і стоїть на пагорбі, домінуючи над містом, але при цьому заросла велетенськими деревами, за якими її практично не видно. Парк перед нею приблизно в такому ж жалюгідному запущеному стані, хоча лікувальній "промисловості" міська влада, як видно, виділяє чимало уваги - в місті повно курортних закладів і санаторіїв, навіть поруч з палацом видно залишки розпочатого будівництва, що змушує думати про сумну долю палацу - скидається на те, що його доводять до критичного стану, аби тихенько знести і гепнути там щось суперсучасне за шаленими цінами через гарний краєвид.

Зображення

Наступний пункт мандрівки - славетне місто Меджибіж, яке зустрічає гостей дивною сумішшю культур і мабуть чи не єдиним в Україні вказівником, який продубльовано не англійською чи російською, а івритом (чи ідішем - не знаю, не спеціаліст) - оскільки саме в цьому місті рабином на ім'я Ізраїль бен Еліезер Баал-Шем-Тов було засновано хасидизм і тепер щороку, як і в Умань, сюди приїздять сотні хасидів. Щоправда це, схоже, комусь не подобається, бо з одного боку вона добряче погнута намаганнями її "згорнути конвертиком", щоб не було видно, а з іншого - напіввідірвана. На виїзді з міста, схоже, відірвали повністю, бо й сліду нема.

В Меджибожі - друга за популярністю (і станом) фортеця Хмельницької області після Кам'янця. Назва населеного пункту практично аналогічна знаменитому Межиріччю і створена через злиття в цьому місці річок Бужок і Південний Буг, який ми за час мандрівки переїхали разів з десять. З трьох відвіданих замків Меджибіжський - третій за впорядкованістю, другий за величиною і перший за цікавістю, оскільки в ньому купа не закритих нічим закутків і ніхто не слідкує за тим, аби відвідувачі кудись не лізли. В результаті ми за дві години облазили його весь - від мінус першого рівня підвалів (мінус другий рівень зараз зачинено і там проводяться археологічні розкопки, хоча він має бути надзвичайно цікавим, оскільки розташований, схоже, під усією площею замку) до четвертого поверху найвищої вежі. Церква, про яку раніше писали, що вона зачинена, зараз вся сяє новим оздобленням і там проводяться регулярні служби.

Зображення Зображення Зображення Зображення
Зображення Зображення Зображення Зображення

В самому дворі з приємними чуваками можна поспілкуватися на тему стрілецької зброї, постріляти з казуального лука та арбалета і навіть побачити на власні очі знайдений під час розкопок накінечник арбалетного "болта" - зовсім не казуального, а дуже навіть бойового - вагою десь грам сто, а може й двісті. Точно не знаю, одним словом, але виглядає вражаюче.

Зображення Зображення

Нарешті головна перлина подорожі - Кам'янець-Подільський, в якому я був вперше і востаннє ще в далекому дитинстві зі школою. З того часу на місто добряче вплинула зміна ладу з комуністичного на капіталістичний - місто повне готелів, ресторанів та сувенірних крамниць, а понад річкою, прямо біля старих веж, будуються "сирітські хатинки" сучасних "князів".

Зображення
Зображення Зображення Зображення

Чому Кам'янець так називається розумієш одразу після перших же п'яти хвилин на літній спеці - заховатися практично ніде, все в цеглі і камінні. Випити теж нема чого - як в Києві тут "Росинки" нема, бочок з квасом теж. Максимум - за кілька гривень наливають маленький стаканчик чогось газованого, кажуть - виробництва місцевого заводу. Але це точно не квас, хоч так і називається.

Зображення Зображення Зображення Зображення

В місті вціліло досить багато старих об'єктів - практично усі з польськими надписами і католицьким спрямуванням. Деякі реставруються, деякі руйнуються. Фортеця, звісно, з таких місць виглядає найкраще.

Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення

Про фортецю подробиці, здається, і так всі знають, тому не буду розводитись - скажу лише кілька моментів. Перше - в такій фортеці можна було б вже й довести реставрацію до кінця, але там ще й досі багато місць або закрито для перегляду, або просто там, м'яко кажучи, некомфортно. По-друге - працівники почали облаштування нижніх рівнів фортеці - і це добре, але поставили туди кілька жалюгідних фігур, здається, з пап'є-маше - краще б вони цього не робили, на мою думку. Натомість краще б перенесли кудись тваринницьку ферму, яка розташовується неподалік на одному рівніі "пахощі" з якої в часи чистки гнію накривають фортецю та її відвідувачів з головою. Поляки, яких в цьому місці їх історічної слави траплялося чималенько, були шоковані.
На сусідньому ж пагорбі було помічено дивний об'єкт, який спочатку можна було сприйняти за язичницьке капище. Але ми рано раділи - то виявився незрозумілий пам'ятник семи народам - мабуть тим, хто в різні часи володів цими місцями. Їхні назви були вибиті на металовій подобі корони - одним словом геть не варто тих зусиль, які ми витратили на його пошуки, оскільки дорога до нього лежить через сусіднє село, де вона знову ж таки грунтова з бруківкою часів польського володіння, та ще й ми цього разу повірили навігатору, а він, падлюка, через кілька кілометрів бездоріжжя, яке наша машина просто дивом проїхала без жодних наслідків (вкотре заповажав кліренс "Толедо"), вивів нас до гори, штурмувати яку можна було б хіба що на танку. Зате з цього пагорбу чудовий краєвид на фортецю.

Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення

Оскільки вирулили ми з тих хащів десь близько ночі, знову постало питання "де переночувати і попоїсти". Спати ще раз в машині не хотілося, до того ж після страшенної спеки так само страшенно хотілося помитися. Ще перед виїздом я перечитав все, що знайшов, про кам'янецькі готелі, відкинув непридатні за ціною чи відгуками варіанти і зупинився на чотирьох штуках. Перший з них був всього в кілометрі, в центрі міста, та ще й якраз відкрили проїзд через фортецю навпрошки - тож ми і спрямували свої колеса до "Тараса Бульби". Після хмільниківського досвіду було спочатку страшнувато, але з першого погляду відразу "відпустило" :) По-перше - комплекс з максимально українським спрямуванням, що вже надзвичайно приємно. По-друге - жодних сонних персонажів в незрозумілих халатах, а дуже приємна рецепція з надзвичайно симпатичною, ввічливою і приємною дівчиною Олею - на жаль фото у нас вийшло не дуже добре, тож доведеться вірити на слово :) Нам було запропоновано люкс в мансарді - якраз той, який мені хотілося хоча б побачити, бо від карпатського відпочинку тепер маю постійну манію - при можливості спати в оздоблених деревом кімнатах. За нещасних по київським міркам 360 гривень ми отримали шикарний "дерев'яний" номер, велетенське м'яке ліжко з чистою білизною, чудову душову кабінку з гарячою водою, холодильник з міні-баром (напої платні) і повний комплект одноразового гігієнічного дріб'язку на двох - зубні щітки з пастою, капці для ванної, шампунь, гель для душу і навіть шапочки :) Відчув себе щонайменше в готелі "Ріц" - особливо порівнюючи з львівським готелем "Власта" та аналогічним закладом в Алчевську. В ці ж гроші входить чудовий сніданок (чотири варіанти на вибір) - принаймні мені його на другий день вистачило аж до обіду - в ресторані під готелем. Його створювали, очевидно, з огляду на фортецю і досягли непоганої автентичності - я в цих підземеллях навіть заблукав спочатку. Годують дуже пристойно. Одним словом - мої рекомендації, якщо потрібно буде поїсти і заночувати в Кам'янці. Єдиний недолік, який зміг знайти - занадто мала стоянка для машин, на нашу не вистачило. Але нічого не трапилось, ттт. Що ще здивувало в місті - надзвичайна тиша після 22-00. Цього дня там якраз проходив ретрофестиваль, який закінчувався гулянкою з дискотекою, але рівно о десятій вечора відгримів салют на честь свята і запала така тиша, якої навіть на "спальній" Троєщині не почуєш - ніяких тобі п'яних пісень до ранку, биття пик, гучної музики чи феєрверків о другій ночі. Аж дивно, як на, в цілому, місто для відпочинку. Але приємно дивно - спалося, як в дитинстві :) Так закінчився другий день мандрівки...

Зображення

Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення
Аватар користувача
-=VJ=-
Майор
Майор
Повідомлень: 521
З нами з: 23 листопада 2008, 18:37
Автомобиль: Toledo Superwagen 2008
Звідки: Киев
Контактна інформація:

Re: Фотозвіти про VJ-мандри

Повідомлення -=VJ=- »

Наступний день розпочався з того самого сніданку, що входив в ціну номера, після чого колеса були спрямовані на Хотин. Порівняно з Кам"янцем та Меджибожем Хотинська фортеця виглядає чи не найкраще, оскільки практично усі з наявних приміщень відкриті для огляду і ремонт/реставраця/розкопки йдуть лише в одному місці. Але є й мінуси. По-перше більшість з цих приміщень порожні (хіба що в одному з них розташована досить жалюгідна діорамка), тоді як можна було б їх хоч чимось наповнити - виставками, експозиціями результатів розкопок чи ще чимось. По-друге - попри наявність нещодавнього ремонту видно, я спеціально фото зробив, як руйнується здоровенний шмат зовнішньої стіни - через кілька років такого впливу на неї води вся ця стіна просто завалиться. І, нарешті, найголовніше - не пускають на мур :( Ну скажіть мені, що це за фортеця, в якій під час екскурсії не можна потинятися муром і подивитися на околиці зі стін? Дурниця якась виходить, а не туристична принада.

Це з персонально-туристичної точки зору. А з глобальної неозброєним оком видно найголовніший недогляд людей, які займаються фортецею. Насправді одне з "семи чудес України" не просто маленький фортик, як це виглядає зараз на усіх фото. Оскільки ми з дружиною страшенно не любимо туристичних маршрутів, то після огляду фортеці пішли довкола практично непомітними доріжками, які використовуються хіба що такими самими психами-ентузіастами та місцевим населенням для вигону корів на випас - теж, до речі, надзвичайна картина: в одному місці на старих стінах одної з найголовніших пам"яток України пасуться дві корови, в другому - розорано маленький городик під картоплю. Так от фортецю за класичною схемою таких споруд оточувало кілька "витків" мурів - аби ворог, який захоплює перші ворота, не міг далі бігти навпрошки аж в сердце укріплення, а змушений був кружляти по спіралі, наражаючись на вогонь з двох сторін від захисників мурів і атакуючи штурмом ще з півдесятка воріт, поки не дійде до останнього бастіону. Наразі в найкращому стані лише саме цей останній бастіон - усі інші мури засипані землею і потихеньку руйнуються рослинами і погодними умовами. Якби їх відновити - це була б така туристична перлина, що з нею нічого б не зрівнялося. Але ж це потрібно чиєсь бажання... Втім і так Хотинськими закапелками було цікаво потинятись - ставлю на друге місце за цікавістю після Меджибожа. Особливо приємно було посидіти в спеку в підвалі - хоча могли б там хоч якесь джерело освітлення встановити.

Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення

Зображення Зображення

Зображення Зображення

Зображення Зображення Зображення

Після Хотина наш маршрут повертав додому - тим паче, що закінчили ми огляд близько другої години дня. Пізніше така неквапність вилізла нам боком в тому сенсі, що довелося мчати останні кількасот кілометрів з середньою швидкістю 140, аби встигнути додому вчасно. Проте тоді ми ще про це не здогадувалися і вирішили ще трохи позайматися спелеологією - себто відвідати одну з найближчих печер, яких в тому регіоні безліч. Назвою спокусила "Кришталева" в селі Кривче. Дорогою до неї ми переїхали знамениту річку Збруч, одразу за якою біля дороги стояли рештки чогось, схожого на австрійську митницю, а в одному з сіл - рештки замку, від якого не лишилось нічого окрім двох башт - щоправда в порівняно чудовому стані.

Зображення Зображення Зображення

Печера, яка, схоже, "годує" собою щонайменше півсела, за давнім українським звичаєм нічого не отримує навзамін. Щоб її знайти - треба питати у місцевих, оскільки жодного вказівника до неї з дороги так і не примудрилися зробити. Щоб до неї доїхати - треба повзти на першій швидкості по страшенним ямам. А щоб в неї потрапити - потрібно чекати, доки місцеві "екскурсоводи" вирішать, що назбиралася достатня група, оскільки в печеру не пускають просто так - лише в супроводі. В принципі це і зрозуміло, але можна було б робити групи і не по три десятки чоловік. В самій же печері в повній мірі видно іншу сторону натури сучасного українця (втім як і в палацах та фортецях, в яких ми були) - повсюди пописано "тут був...", а кришталеві покривала стін безбожно понівечено намаганнями відколупнути собі шматочок на згадку. Але це така справа - все одно нам наш перший підземний досвід надзвичайно сподобався. Тільки, панове, не забувайте - в печерах завжди однакова температура, і нема значення, чи на вулиці +40 чи -10, там все одно +10 - беріть з собою одяг. Бо дивитися на деяких дамочок, які поперлися туди в одних топіках з голими животами було страшно.

Зображення Зображення Зображення Зображення

Остання знахідка - будинок в селі Скала-Подільська, в якому наразі розташовано пункт швидкої допомоги. Будівля досить давно не ремонтувалася, та й у самої швидкої основний транспорт - тридцятирічний "мікроавтобус", тому не дивно, що навіть за парком довкола будинку ніхто не доглядає. Ще десь там були руїни замку, але ми до них вже ніяк не встигали.

Зображення

На цьому з останньою поїзкою все. Дякую за увагу тим, кому було цікаво :)
Відповісти