пытался все переводить мысленно , но хочу убедится
читал буржуйский форум
http://www.passatworld.com/forums/b5-ga ... 501-2.html с аналогичной ошибкой, собственно один из комментариев
Pull the blue connector off the back of the speedo and the big connector off the back of the ECU. Put a pin in the #3 hole of the blue connector at the speedo, and use DMM set for resistance (ohms). One lead goes the pin, and the other probe you slip into the 20 pin slot of the ECU connector. You should get almost zero ohms. If not, a wire is broken between the ECU and cluster.
Next, while still on the pin in the blue connector, touch the other probe to ground. You should get an open circuit. If not, the signal is grounding before it can reach the ECU. That's what I found.
If you have that too, follow the blue/white wire from the blue cluster connector and find a splice a foot or so back. Four wires are joined together. Take them apart, and figure out which two go to the cluster and ECU connectors. Connector only those and tape off the other two.
Кто может толком объяснить откуда брать синие проводки? из каких разъемов? и его нужно просто прозвонить?
и еще нашел параллельно человека с таким же набором ошибок который не нашел ответа в далеком 2009 году
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... elp-wanted