Пропала тяга. турбодизель.
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Пропала тяга. турбодизель.
Допоможіть порадою - пропала тяга.
Leon ST, 1.6 tdi, CRKB, 160тис.пробіг
Виїхав зі стоянки, через кілометр неспішної їзди пропала тяга і загорівся індикатор свічок накалу.
Педаль повністю натиснута, а прискорення не відчувається, авто розганяється дуууже повільно.
Кілька разів перезапускав двигун, індикатор свічок накалу щоразу загорявся через 20-30 sec після запуску двигуна.
До цього часу небуло жодних зауважень до звигуна.
OBDII сканер видав помилку:
"P2563 – Turbocharger (TC) boost control position sensor- range/performance problem"
По описах схоже на актюатор.
Поки їхав в гараж - найшов в сканері якісь параметри boost і записав лог.
Ну, як записав, на 3-ій передачі 2000 об/хв , дав повний газ, і чекав поки двигун розкрутиться до 2600 об/хв
Графіки:
,
Підозвіло що фактичний тиск від самого старту двигуна в 5 разів вищий ніж заданий.
По ідеї, якщо датчик сигналізує про високий тиск наддуву, то потрібно дати сигнал актюатору зменшити оберти турбіни (змінити геометрію лопаток), а якщо тиск надто великий то відкрити додатковий клапан щоб стравити зайвий тиск.
Я не знаю який датчик(и) видає дані про тиск, які значення тиску нормальні і як виглядає нормальний графік розгону. Відповідно, не впевнений що саме треба замінити.
Пробував натискати на шток актюатора - рухається на 1см а може трошки більше, потребує відчутного зусилля, вертається в попереднє положення.
Пробував робити вакуум через приєданий до нього шланг - вакуум не зникає.
Підозрюю що треба зімінити актюатор в зборі ( VAG 03L198716A , отакий https://exist.ua/vag-brand/remkomplekt- ... 6-1689704/ ), в гаражі (м. Черкаси зараз ) кажуть те саме.
Що підкажете за такими симптомами ?
Leon ST, 1.6 tdi, CRKB, 160тис.пробіг
Виїхав зі стоянки, через кілометр неспішної їзди пропала тяга і загорівся індикатор свічок накалу.
Педаль повністю натиснута, а прискорення не відчувається, авто розганяється дуууже повільно.
Кілька разів перезапускав двигун, індикатор свічок накалу щоразу загорявся через 20-30 sec після запуску двигуна.
До цього часу небуло жодних зауважень до звигуна.
OBDII сканер видав помилку:
"P2563 – Turbocharger (TC) boost control position sensor- range/performance problem"
По описах схоже на актюатор.
Поки їхав в гараж - найшов в сканері якісь параметри boost і записав лог.
Ну, як записав, на 3-ій передачі 2000 об/хв , дав повний газ, і чекав поки двигун розкрутиться до 2600 об/хв
Графіки:
,
Підозвіло що фактичний тиск від самого старту двигуна в 5 разів вищий ніж заданий.
По ідеї, якщо датчик сигналізує про високий тиск наддуву, то потрібно дати сигнал актюатору зменшити оберти турбіни (змінити геометрію лопаток), а якщо тиск надто великий то відкрити додатковий клапан щоб стравити зайвий тиск.
Я не знаю який датчик(и) видає дані про тиск, які значення тиску нормальні і як виглядає нормальний графік розгону. Відповідно, не впевнений що саме треба замінити.
Пробував натискати на шток актюатора - рухається на 1см а може трошки більше, потребує відчутного зусилля, вертається в попереднє положення.
Пробував робити вакуум через приєданий до нього шланг - вакуум не зникає.
Підозрюю що треба зімінити актюатор в зборі ( VAG 03L198716A , отакий https://exist.ua/vag-brand/remkomplekt- ... 6-1689704/ ), в гаражі (м. Черкаси зараз ) кажуть те саме.
Що підкажете за такими симптомами ?
- demey
- Администратор
- Повідомлень: 11395
- З нами з: 07 серпня 2006, 15:42
- Автомобиль: Audi A4 Allroad
- Звідки: Киев
Re: Пропала тяга. турбодизель.
4.4 бара наддува? ))) это фантастика )))
Думаю у вас датчик закончился.
Даже если в этой турбе заварить вейстгейт и выкинуть совсем актуатор, то она никогда не надует 4,4 бара )))
Думаю у вас датчик закончился.
Даже если в этой турбе заварить вейстгейт и выкинуть совсем актуатор, то она никогда не надует 4,4 бара )))
Overload - Якісне налаштування вашого авто
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Re: Пропала тяга. турбодизель.
дякую!
Отже причину я таки визначив правильно, а от ремкомплект (VAG 03L198716A) ні
Отже причину я таки визначив правильно, а от ремкомплект (VAG 03L198716A) ні
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Re: Пропала тяга. турбодизель.
Виїзджаючи з заправки на трасі, випадкого виявив новий симптом -
Якщо завести двигун і рушити протягом перших 20 секунд і тримати оберти то проблеми немає - турбіна включається справно, хороша тяга є і на 2 і 3 тис. обертів, індикатор свічок накалу не запалюється, check engine горить.
Але варто лише скинути оберти до холостих і зупинитись (світлофор) - майже одразу двигун переходить в limp mode (турбіна вимкнута, індикатори свічок накалу та check engine, мінімальна подача палива).
Спробував перезапустити двигун на ходу - допомогло, знову є турбіна, індикатор свічок накалу не світиться.
Так і їхав, стараючись тримати 2500 об/хв (120км/год), ніяких різких прискорень, обгони лише вимушені і лише при відсутності зустрічних.
В той день залишилось проїхати по трасі більше 600 кілометрів.
Протягом перших 100-200 км, двічі раптово відключалась турбіна, перезупускав на ходу. Перезапускав двигун на ходу і продовжував в тому ж режимі. Турбіна більше жодного разу не відключалась на обертах.
Після 600 кілометрів виявив що зупинка на пішохідному переході і короткочасне скидання обертів до холостих не призвело до відключення турбіни. На другому переході те саме, але на наступному світлофорі (довша зупинка) турбіна вимкнулась.
Якщо завести двигун і рушити протягом перших 20 секунд і тримати оберти то проблеми немає - турбіна включається справно, хороша тяга є і на 2 і 3 тис. обертів, індикатор свічок накалу не запалюється, check engine горить.
Але варто лише скинути оберти до холостих і зупинитись (світлофор) - майже одразу двигун переходить в limp mode (турбіна вимкнута, індикатори свічок накалу та check engine, мінімальна подача палива).
Спробував перезапустити двигун на ходу - допомогло, знову є турбіна, індикатор свічок накалу не світиться.
Так і їхав, стараючись тримати 2500 об/хв (120км/год), ніяких різких прискорень, обгони лише вимушені і лише при відсутності зустрічних.
В той день залишилось проїхати по трасі більше 600 кілометрів.
Протягом перших 100-200 км, двічі раптово відключалась турбіна, перезупускав на ходу. Перезапускав двигун на ходу і продовжував в тому ж режимі. Турбіна більше жодного разу не відключалась на обертах.
Після 600 кілометрів виявив що зупинка на пішохідному переході і короткочасне скидання обертів до холостих не призвело до відключення турбіни. На другому переході те саме, але на наступному світлофорі (довша зупинка) турбіна вимкнулась.
- Серж
- Генерал-Лейтенант
- Повідомлень: 2591
- З нами з: 02 лютого 2010, 18:02
- Автомобиль: Альтеа 2.0TDI-DSG
- Звідки: Донецкая область -Киев-Харьков-Краматорск
Re: Пропала тяга. турбодизель.
а почитать ошибки допустим васей-диагностом не пробывали?
Самый лучший учитель в жизни - опыт. Берёт, правда, дорого, но и объясняет доходчиво.
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Re: Пропала тяга. турбодизель.
Поміняв амортизатори. Попередні стояли з конвеєра.
газо-масляні Sachs Super Touring.
передні: SACHS 315 910
задні : SACHS 315 912
На тому ж сервісі зробили діангостику помилок, і теж вказали на несправний датчик-актуатор.
І сказали що знайти йому заміну проблематично. на 2.0 двигун можна знайти, а 1.6 CRKB не надто в нас поширений, тому ніхто ніде не має ні нового ні навіть б/в.
Вирішив замовити з Польщі, це 2-3 тижні поки приїде.
їжджу покищо так, без турбіни.
газо-масляні Sachs Super Touring.
передні: SACHS 315 910
задні : SACHS 315 912
На тому ж сервісі зробили діангостику помилок, і теж вказали на несправний датчик-актуатор.
І сказали що знайти йому заміну проблематично. на 2.0 двигун можна знайти, а 1.6 CRKB не надто в нас поширений, тому ніхто ніде не має ні нового ні навіть б/в.
Вирішив замовити з Польщі, це 2-3 тижні поки приїде.
їжджу покищо так, без турбіни.
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Re: Пропала тяга. турбодизель.
Серж писав:а почитать ошибки допустим васей-диагностом не пробывали?
Вася-діагност показав що дешевий bluetooth ELM 327 адаптер бреше - тиск наддуву фактичний в нормі (не перевищує заданий), тому адаптер був викинутий в темний ящик.
Але Вася при скануванні видав ту саму помилку:
"P2563 – Turbocharger (TC) boost control position sensor- range/performance problem"
Так сталося що довелось поїздити багато за містом, і, разом зі зміною типу їзди змінилися й симптоми.
Після багатогодинних поїздок в режимі 2.5 - 3 тис.об/хв стало значно краще. Після 1 тис.км. проблема стала провлятись не при кожному запуску, а лише зранку. Варто було проїхатись 5 хвилин, перезапустити двигун і проблема зникала. Після 2000 км, я вже вдень міг робити зупинки на 2-3 години. Знову заводив після зупинки - і проблема не проявлялась. І так до наступного ранку.
Зауважень до роботи турбіни в такі моменти- жодних: підключається на 2000об, тяга як завжди, звук не змінився, розхід пального не змінився, розхід мастила - не змінився. Жодного разу не було втрати тяги.
Варто сказати що до появи проблеми я їздив в основному по місту, і стиль їзди був максимально нерекомендований для дизеля:). Нечасті короткі поїздки без попереднього прогріву двигуна, без різких прискорень, оберти не більше 2000об/хв, низька температура вихлопних і т.д. ...
Виглядало так, що такий пенсіонерний режим їзди закоптив якісь сенсори в двигуні, задусив його і тепер при їзді в нормальному режимі двигун почав очищуватись. Індикатор "Check engine" перестав світитись на панелі.
Я їздив і чекав поки привезуть запчастину.
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Re: Пропала тяга. турбодизель.
Робити було нічого, зробили за допомогою Васі адаптацію турбокомпресора - зрозумів що втрати потужності таки були.
Після адаптації турбіна підключається трошки раніше і розгін став швидший. Але не на довго, через два дні розгін знову притупився.
Зато нарешті приїхала запчастина - привід актуатора з вмонтованим датчиком положення штока # 809278-0001 .
Запчастина вживана, куплена в продавця з хорошою репутацією, який спеціалізується по VAG. Але вживана
І виявились непередбачувані для мене складнощі.
Я думав з заміною проблем не буде, аж раптом:
Офіційна СТО сказала що " е-е-е, по методиках Seat цей вузол міняється лише з турбіною в зборі. Ми можемо лише замінити на турбіну в зборі, окремо міняти один вузол не будем". І порекомендували інший сервіс по дизелям.
Подзвонив на інший сервіс (Бош Дизель Сервіс, відомий тут в нас), розказав все про авто і симптоми, фотки прислав. Записали в чергу. Через 20 хв передзвонили і сказали що відмовляються. Бо проконсультувались між собою і вияснили що після заміни потрібно провести регулювальні роботи і адаптацію, а їхнього наявного діагностичного обладнання недостатньо для для такого регулювання. Сказали що турбіна і актюатор калібруються на заводі, і міняти треба в зборі. Але якщо я хочу, можна зняти турбіну і відправити "в Київ" на сервіс який має необхідне обладнання. Я попросив дізнатись ціну і термін, більше з цікавості.
З однієї сторони ніби й добре, що не поспішив поміняти актуатор в неспеціалізованому сервісі, з іншої - виникло відчуття що обидва сервіси просто не хотіли братися за таку роботу і тому акуратно "зїзджали".
Після адаптації турбіна підключається трошки раніше і розгін став швидший. Але не на довго, через два дні розгін знову притупився.
Зато нарешті приїхала запчастина - привід актуатора з вмонтованим датчиком положення штока # 809278-0001 .
Запчастина вживана, куплена в продавця з хорошою репутацією, який спеціалізується по VAG. Але вживана
І виявились непередбачувані для мене складнощі.
Я думав з заміною проблем не буде, аж раптом:
Офіційна СТО сказала що " е-е-е, по методиках Seat цей вузол міняється лише з турбіною в зборі. Ми можемо лише замінити на турбіну в зборі, окремо міняти один вузол не будем". І порекомендували інший сервіс по дизелям.
Подзвонив на інший сервіс (Бош Дизель Сервіс, відомий тут в нас), розказав все про авто і симптоми, фотки прислав. Записали в чергу. Через 20 хв передзвонили і сказали що відмовляються. Бо проконсультувались між собою і вияснили що після заміни потрібно провести регулювальні роботи і адаптацію, а їхнього наявного діагностичного обладнання недостатньо для для такого регулювання. Сказали що турбіна і актюатор калібруються на заводі, і міняти треба в зборі. Але якщо я хочу, можна зняти турбіну і відправити "в Київ" на сервіс який має необхідне обладнання. Я попросив дізнатись ціну і термін, більше з цікавості.
З однієї сторони ніби й добре, що не поспішив поміняти актуатор в неспеціалізованому сервісі, з іншої - виникло відчуття що обидва сервіси просто не хотіли братися за таку роботу і тому акуратно "зїзджали".
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Re: Пропала тяга. турбодизель.
Сижу от думаю, що ж там потребує мегаточної калібрації, такох що 1мм туди-сюди дає велику похибку, що навіть просто зняти і поставити назад скине пошкодить всю калібровку ?
Що таке актюатор ?
Резинова груша/мембрана з прикріпленим до стінки підружиненим металевим штоком. Зробили в груші вакуум - груша здулась і втягнула шток, він став коротший і потягнув важіль. Зменшили вакуум - груша під дією пружини надулась - шток висунувся і попхав важіль. В старих версіях актюатора, було механічне регулювання довжини штока різними гайками. На заводі довжину регулювати для кожного окремого турбокомпресора і фіксували гайками.
Народ міняв актюатори в гаражі і просто виставляв довжину штока як на старій деталі.
В новому актуаторі шток нерегульований. Сумніваюсь що його довжину регулюють індивідуально при зборці кожного турбокомпресора (весь EA288 це про уніфікацію компонентів і їх виробництв).
Припускаю що довжина робочої частини штока тепер однакова на всіх турбінах. Єдиний варіант регулювання - це десь всередині акуатора.
Якщо це так, тоді можна поміняти тимчасово акуатор на інший, потім поставити назад і не боятися що злетить калібровка.
Сенсор положення штока.
,
Сенсор в верхній частині акуатора, щось типу катушки індуктивності.
На верхньому кінці штока закріплена тарілка з магнітом, при переміщенні штока магніт рухається вздовж сенсора і впливає на силу магнітного поля. Напруга поля змінюється і показник передається бортовому компутеру. Компютер перевіряє чи показник в попадає в діапазон, і якщо ні - то викидає помилку.
Сам сенсор герметичний. Єдина річ яку тут теоретично можна калібрувати при зборці турбокомпресора - це висота встановлення магніту відносто сенсора. Висота встановлюється таким чином, щоб в напруга між положеннями відкрито/закрито коливалась в точно заданому діапазоні X.x - Y.y Вольт. Який точно діапазон ? Хто зна, треба шукати в специфікаціях.
На вигляд, сенсор можна доволі легко від'єднати від корпуса актуатора а отже можна буде позначити місце розташування магніта на штоку.
Але, можливо, нам і не потрібно його розбирати ?
Можливо, достатньо подати живлення на акуатор і поміряти напругу сенсора при засунутому і висунутому положеннях штока і подивитись чи вона в правильному діапазоні Вт ?
Що таке актюатор ?
Резинова груша/мембрана з прикріпленим до стінки підружиненим металевим штоком. Зробили в груші вакуум - груша здулась і втягнула шток, він став коротший і потягнув важіль. Зменшили вакуум - груша під дією пружини надулась - шток висунувся і попхав важіль. В старих версіях актюатора, було механічне регулювання довжини штока різними гайками. На заводі довжину регулювати для кожного окремого турбокомпресора і фіксували гайками.
Народ міняв актюатори в гаражі і просто виставляв довжину штока як на старій деталі.
В новому актуаторі шток нерегульований. Сумніваюсь що його довжину регулюють індивідуально при зборці кожного турбокомпресора (весь EA288 це про уніфікацію компонентів і їх виробництв).
Припускаю що довжина робочої частини штока тепер однакова на всіх турбінах. Єдиний варіант регулювання - це десь всередині акуатора.
Якщо це так, тоді можна поміняти тимчасово акуатор на інший, потім поставити назад і не боятися що злетить калібровка.
Сенсор положення штока.
,
Сенсор в верхній частині акуатора, щось типу катушки індуктивності.
На верхньому кінці штока закріплена тарілка з магнітом, при переміщенні штока магніт рухається вздовж сенсора і впливає на силу магнітного поля. Напруга поля змінюється і показник передається бортовому компутеру. Компютер перевіряє чи показник в попадає в діапазон, і якщо ні - то викидає помилку.
Сам сенсор герметичний. Єдина річ яку тут теоретично можна калібрувати при зборці турбокомпресора - це висота встановлення магніту відносто сенсора. Висота встановлюється таким чином, щоб в напруга між положеннями відкрито/закрито коливалась в точно заданому діапазоні X.x - Y.y Вольт. Який точно діапазон ? Хто зна, треба шукати в специфікаціях.
На вигляд, сенсор можна доволі легко від'єднати від корпуса актуатора а отже можна буде позначити місце розташування магніта на штоку.
Але, можливо, нам і не потрібно його розбирати ?
Можливо, достатньо подати живлення на акуатор і поміряти напругу сенсора при засунутому і висунутому положеннях штока і подивитись чи вона в правильному діапазоні Вт ?
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Re: Пропала тяга. турбодизель.
Вирішив перевірити чи проявляться симптоми з купленим акуатором.
Старий не змімав, просто поклав на кришку і переключив шланг вакууму і електророз'єм на інший акуатор. Завів - через 20 секунд отримав блимаючий індикатор свічок накалу. Хммм, або я купив акуатор з такою ж проблемою, або причина взагалі не в акуаторі. Останніми днями симптоми знову погіршились, і це співпало з сезонним похолоданням. Яка ймовірність того що підмінний датчик має такий же дефект? Можливо справа не в датчику, а в електропроводці ?
Старий не змімав, просто поклав на кришку і переключив шланг вакууму і електророз'єм на інший акуатор. Завів - через 20 секунд отримав блимаючий індикатор свічок накалу. Хммм, або я купив акуатор з такою ж проблемою, або причина взагалі не в акуаторі. Останніми днями симптоми знову погіршились, і це співпало з сезонним похолоданням. Яка ймовірність того що підмінний датчик має такий же дефект? Можливо справа не в датчику, а в електропроводці ?
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Re: Пропала тяга. турбодизель.
Огляд проводки нічого не виявив.
Але, виявилось що при заміні клапана N75 на новий зникають всі симптоми. Поставили старий клапан - симптоми снову з'явились!
Про те що коректор вакууму рано чи пізно виходить з ладу на кожному двигуні я вже начитався. Щоправда симптоми і помилки в ECU в описаних випадках були геть інші.
Але, виявилось що при заміні клапана N75 на новий зникають всі симптоми. Поставили старий клапан - симптоми снову з'явились!
Про те що коректор вакууму рано чи пізно виходить з ладу на кожному двигуні я вже начитався. Щоправда симптоми і помилки в ECU в описаних випадках були геть інші.
- Исаланд
- Генерал-Майор
- Повідомлень: 2364
- З нами з: 21 липня 2010, 12:40
- Автомобиль: Seat Leon Cupra R MK2
- Звідки: Киев
Re: Пропала тяга. турбодизель.
Так проблема в N75?
Seat Leon El Gato Reference 1.6 [BSE 102 л.с.] 2006 1P
Seat Leon El Sueño Cupra R 2.0 [CDLA 3** л.с.] 2011 1P1 (Stage2+)
Seat Leon El Sueño Cupra R 2.0 [CDLA 3** л.с.] 2011 1P1 (Stage2+)
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Re: Пропала тяга. турбодизель.
на даний момент - це основна версія, буде зрозуміло після заміни.
Чекаю поки привезуть правильний N75, бо підставляли звичайний 1K0906627А, а мені потрібний новіший 1K0906627B ("B").
Чекаю поки привезуть правильний N75, бо підставляли звичайний 1K0906627А, а мені потрібний новіший 1K0906627B ("B").
-
- Солдат
- Повідомлень: 34
- З нами з: 22 вересня 2018, 09:18
- Автомобиль: Seat Leon ST 1.6 tdi 110
- Звідки: Львів
Re: Пропала тяга. турбодизель.
Поблема точно в N75.
Після заміни клапана, вже кілька днів жодних зауважень і жодних помилок.
Після заміни клапана, вже кілька днів жодних зауважень і жодних помилок.